RSS

LENSA DAN MATA

    
     Amat mudah untuk difahami.bahawa lensa kamera adalah ciptaan manusia. Lensa mata adalah ciptaan Tuhan. Namun Dia yang Maha Kuasa menggerakkan minda manusia sehinga dapat menggunakan lensa kamera. Lensa mata manusia amat jujur dalam merakam peristiwa. Itu telah menjadi fitrah. Bagi lensa kamera pula, terpulang kepada orang yang berada di belakang lensa kamera untuk berlaku jujur untuk merakam peristiwa itu.

 Seringkali berlaku krisis dalam kehidupan manusia di dunia ini akibat tiada kejujuran menggunakan lensa kameranya. Kita tahu bahawa lensa kamera merakam apa yang telah di 'interpretasikan' oleh lensa mata. Malangnya apa yang dirakamkan tidak sama dengan apa yang dipersembahkan. Seringkali kebenaran yang dilihat melalui lensa mata, dibohongi oleh lensa kamera. Hak keadilan manusia tercabut apabila lensa kamera telah mendominasikan hidup manusia. Kebenaran telah digantikan dengan kepalsuan.

    Amatlah malang sekiranya apa yang dirakam tidak sama dengan apa yang dilihat oleh lensa mata. Ia dijual dengan harga yang tinggi dan di ‘industri’ kan sehingga akhirnya mengaburi mata manusia. Ia menjadi bahan propaganda untuk mencapai tujuan dan selera manusia. Ironisnya lensa kamera telah mengambil tempat dalam kehidupan manusia. Lensa mata semakin terpencil dan terbiar hanyut dibawa arus. Akan tetapi sinaran lensa memancar di seluruh pelusuk . Skrin-skrin terpapar mewarnai dunia sehingga memperdaya mata yang melihatnya.

     Melainkan penggiat seni lensa kamera yang memanipulasikan lensa kameranya dengan unsur ‘pembohongan’yang ‘dibenarkan’ .  Pada hari ini penggiat-penggiat yang memanipulasi lensa kamera telah meng ‘industri’kan elemen ini dan memberi dimensi nafas baru yang tiada penghujungnya. Dari hari ke hari kita sering terperangkap antara fakta dan rekaan melalui sudut pandangan lensa kamera. Sesungguhnya lensa mata tidak pernah membohongi kita melainkan dipermainkan oleh perasaan dan khayalan. Saya yakin bahawa lensa mata saya dan lensa mata anda boleh dipercayai. Cuma ...bagaimana pula dengan lensa kamera anda?

1 comments:

Neil Shaffer said...

Hi,

My name is Neil Shaffer; I’m the Affiliates Manager at BinaryOffers.com,
The biggest Affiliate Network for Binary Options and Forex.

We offer the highest commissions in the financial industry, on top leading brands.
We pay the highest CPA / CPL and Rev Share deals up to 700$ CPA
I would like to invite you, to join our network and give you the best deals we have.
I would love the opportunity to tell you more about our commission structure,
and discuss how you could benefit from joining our network.
I am available to you via email or Skype (aff.binaryoffers) for your convenience.

Best Regards,
Neil Shaffer
Neil@binaryoffers.com

KELAS PEMULIHAN

VOKAL BERGANDING